«Η Νταϊάνα θύμιζε χαρακτήρα από αρχαία ελληνική τραγωδία»: Όσα αποκάλυψε ο σκηνοθέτης του Spencer για την Lady D
Σε μία συνέντευξη του, ο σκηνοθέτης του Spencer, Πάμπλο Λαρέν, μίλησε για τον λόγο που θέλησε να σκηνοθετήσει μία ταινία για την πριγκίπισσα Νταϊάνα, αλλά και για την καταλληλότητα της Κρίστεν Στιούαρτ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ο Χιλιανός σκηνοθέτης Πάμπλο Λαρέν παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα Independent και μίλησε για την επερχόμενη νέα του ταινία «Spencer», εξηγώντας τους λόγους που θέλησε να κάνει μια ταινία για την πριγκίπισσα Νταϊάνα.
Η Νταϊάνα, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, ήταν μια «παγκόσμια εικόνα» και τον συνεπήρε το γεγονός πως ήταν μια «απίστευτη, μυστηριώδης γυναίκα, παγιδευμένη στους τροχούς της ιστορίας και της παράδοσης».
Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, ο οποίος κλήθηκε να εξερευνήσει το μεγάλο αίνιγμα πίσω από την πριγκίπισσα Νταϊάνα, η ίδια, παρόλο που από όταν γεννήθηκε είχε αρκετά προνόμια και έφτασε τελικά να γίνει πριγκίπισσα, ένιωθε αρκετά συνηθισμένη. «Ήταν ένας άνθρωπος που μπορούσες να ταυτιστείς μαζί της. Αυτό είναι ένα από τα μυστήρια, το πώς μπόρεσε να εμπνεύσει τόση μεγάλη συμπόνια προς το πρόσωπό της» είπε συγκεκριμένα ο Λαρέν.
Όποια κι αν είναι η άποψή σας για τη βασιλική οικογένεια, είναι αδύνατο να μην συμπονέσετε την Νταϊάνα, όπως αυτή θα παρουσιαστεί στο Spencer. Λαμβάνοντας μια όχι και τόσο πιστή, αλλά σίγουρα συναισθηματική και ειλικρινή, προσέγγιση της ιστορίας, η ταινία βλέπει την Νταϊάνα μέσα από το φακό μιας εφιαλτικής παραμονής Χριστουγέννων, στην εξοχική κατοικία Σάντρινγκχαμ της Βασίλισσας, όταν ο γάμος της με τον Κάρολο βρισκόταν στο χείλος της κατάρρευσης. «Είναι η ιστορία της σπασμένης πριγκίπισσας», λέει ο Λαρέν. «Μπαίνει σε ένα παραμύθι και αυτό το παραμύθι ανατρέπεται, τη στιγμή που αποφασίζει να μην είναι μέλος της οικογένειας».
«Η πριγκίπισσα Νταϊάνα ήταν σαν χαρακτήρας από αρχαία ελληνική τραγωδία»
«Ήταν το πρώτο άτομο που είδα καθώς μεγάλωνα και με ενδιέφερε πραγματικά», εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Όταν συνέβη η τραγωδία του 1997 και η Νταϊάνα πέθανε, η μαμά μου ήταν πολύ λυπημένη. Αργότερα συνειδητοποίησα ότι ήταν μία στα εκατοντάδες εκατομμύρια κόσμου σε όλο τον πλανήτη. Και έγινα πολύ περίεργος. Γιατί; Γιατί αυτό το άτομο, που ήταν πριγκίπισσα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει τέτοιο αντίκτυπο στη ζωή της μητέρας μου; Μετά από μια εκτεταμένη ερευνητική διαδικασία που περιλάμβανε ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές, άρθρα και βιβλία, ήξερα όλο και λιγότερα! Όσο περισσότερα μάθαινα, τόσο πιο μυστηριώδης γινόταν για μένα, τόσο λιγότερες απαντήσεις έβρισκα. Και αυτό το μυστήριο είναι απαραίτητο για τον κινηματογράφο, νομίζω».
Ο σκηνοθέτης κλήθηκε επίσης να απαντήσει για το αν είναι τυχαία οποιαδήποτε συσχέτιση με τα πρόσφατα προβλήματα της βασιλικής οικογένειας.
Πράγματι, είναι πολύ δελεαστικό να συσχετίσουμε την απεικόνιση της βασιλικής οικογένειας μέσα από το Spencer, με την απόφαση του πρίγκιπα Χάρι και της Μέγκαν Μαρκλ να σπάσουν τη βασιλική παράδοση και να καταφύγουν στις ΗΠΑ. Η ταινία όμως, βρισκόταν ήδη στα μέσα των γυρισμάτων, όταν προβλήθηκε η συνέντευξη του ζευγαριού με την Όπρα Γουίνφρεϊ και ο Λαρέν τονίζει ότι τυχόν παραλληλισμοί δεν ήταν σκόπιμοι.
Στη Νταϊάνα της Στιούαρτ, βλέπουμε μια γυναίκα στα πρόθυρα της κατάρρευσης, που σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, είναι σαν χαρακτήρας από αρχαία ελληνική τραγωδία, κυνηγημένη από τα μέσα ενημέρωσης και πνιγμένη από την ψυχρή αυστηρότητα της βασιλικής οικογένειας. Βλέπουμε τον αγώνα της με τη βουλιμία να παρουσιάζεται με φρικτές λεπτομέρειες. Βλέπουμε πράξεις αυτοτραυματισμού που είναι οδυνηρές, ακόμη και σοκαριστικές.
Ωστόσο, ο Λαρέν λέει ότι η ταινία δεν προοριζόταν να είναι προκλητική. «Δεν κυνηγώ τη διαμάχη. Απλώς προσπαθώ να κυνηγήσω κάτι που είναι αληθινό».
Η επιλογή της Κρίστεν Στιούαρτ
Όσο για την απόφαση του να δώσει στην Κρίστεν Στιούαρτ, μια Αμερικανίδα, τον πρωταγωνιστικό ρόλο; Ο Λάρεν γνωρίζει ότι αυτό δημιούργησε αρκετά αρνητικά σχόλια. Δήλωσε όμως πως δεν τον αφορούν οι κριτικές που έχουν γίνει για το καστ του, ειδικά για την Στιούαρτ, για την οποία λέγεται πως δεν μοιάζει εξωτερικά με την πριγκίπισσα Νταϊάνα.
«Όταν οι ταινίες απεικονίζουν πραγματικούς ανθρώπους και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το πόσο μοιάζουν οι ηθοποιοί με τους πραγματικούς χαρακτήρες, κινδυνεύεις να μπεις σε έναν διαγωνισμό ομοιότητας. Μπορεί να κερδίσεις! Αλλά θα μπορούσε να καταλήξει να αποσπά την προσοχή από όλους τους εμπλεκόμενους. Και αυτό που είναι πραγματικά όμορφο είναι όταν κάποιος σαν την Κρίστεν, που είναι Αμερικανίδα, μπορεί να ταξιδέψει προς τον χαρακτήρα και να προσφέρει κάτι που είναι απολύτως πιστευτό».
Πηγή: monopoli.gr
Πρόσφατα σχόλια