Η σειρά Queen’s Gambit αυξάνει τις πωλήσεις του σκακιού
Η καινούρια μίνι σειρά-φαινόμενο του Netflix «The Queen’s Gambit» προκαλεί τον ενδιαφέρον όλο και περισσότερων θεατών της να μάθουν σκάκι.
Το 2020 ήταν ήδη αρκετά επιτυχημένη χρονιά για τα επιτραπέζια και τα online παιχνίδια εξαιτίας της καραντίνας. Με την καινούρια σειρά όμως του Netflix «The Queen’s Gambit», το σκάκι ήρθε στο προσκήνιο.
Σύμφωνα με δήλωση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σκακιού (FIDE) «όλο και περισσότερα άτομα παίζουν όλο και περισσότερα παιχνίδια». Στην αρχή του έτους, οι διαδικτυακές πλατφόρμες κατέγραψαν ότι τα παιχνίδια που παίζονταν online καθημερινά ανέρχονταν γύρω στα 10 εκατομμύρια, αριθμός που αυξήθηκε σε 17 εκατομμύρια κατά την περίοδο του παγκόσμιου lockdown.
Στις αρχές Οκτωβρίου, ωστόσο, οι εγγραφές στο Chess.com επέστρεψαν σχεδόν στο επίπεδο προ πανδημίας. Τότε το προσωπικό της ιστοσελίδας, γνωρίζοντας την επερχόμενη κυκλοφορία της μίνι σειράς στο Netflix με την ιδιοφυή σκακίστρια Beth Harmon (Anya Taylor-Joy), δημοσίευσε ένα άρθρο μιλώντας για τη σειρά.
«Ήταν μια ιδιαίτερη σειρά, η επιτυχία της οποίας εξέπληξε πολλούς» δήλωσε ο υπεύθυνος της ιστοσελίδας chess.com, Nick Barton. «Μείναμε έκπληκτοι από την επιτυχία της σειράς τόσο εμείς όσο και το γενικό κοινό, πιστεύω». Οι εγγραφές στην ιστοσελίδα άρχισαν να αυξάνονται πάλι μετά την κυκλοφορία της σειράς στις 23 Οκτωβρίου, ενώ πλέον σύμφωνα με τον Barton «κάθε μέρα σημειώνεται νέο ρεκόρ εγγραφών στην ιστοσελίδα».
Εκμεταλλευόμενοι το ενδιαφέρον που έχει προκαλέσει η σειρά γύρω από το σκάκι, οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας δημιούργησαν ένα ειδικό παιχνίδι σχετικό με τη σειρά, στο οποίο οι χρήστες μπορούν να παίξουν ως Beth και να γίνουν για λίγο »σκακιστικές ιδιοφυίες» όπως εκείνη. Το παιχνίδι περιλαμβάνει διάφορα επίπεδα δυσκολίας και μέχρι στιγμής σημειώνει γύρω στους 500.000 χρήστες που το παίζουν καθημερινά.
Η σειρά-φαινόμενο αυξάνει τη θεαματικότητα στα παιχνίδια σκακιού
Εκτός από την ενεργή συμμετοχή στο παιχνίδι στρατηγικής, πολλοί χρήστες προτιμούν να παρακολουθούν παιχνίδια online μέσω εφαρμογών όπως το Twitch. Όπως δήλωσαν οι υπεύθυνοι της εφαρμογής, η (ήδη αυξημένη φέτος) θεαματικότητα στα τουρνουά σκακιού αυξάνεται καθημερινά μετά από την κυκλοφορία της σειράς, ενώ ένα βίντεο στο Youtube με την ανάλυση ενός παιχνιδιού σκάκι από τη σειρά έχει συγκεντρώσει σχεδόν 2,5 εκατομμύρια views. Παράλληλα με τα online παιχνίδια, τρομερή άνοδος σημειώθηκε και στις πωλήσεις για σετ σκακιού στο ebay, με την εφαρμογή να σημειώνει 273% αύξηση στις αναζητήσεις των χρηστών σχετικά με το σκάκι.
«Θεωρώ πως τα ΜΜΕ δεν έδωσαν ποτέ στο σκάκι την προσοχή που του αξίζει. Αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ότι, όταν δοθεί η ευκαιρία να είναι στο προσκήνιο, αυτό το άθλημα μπορεί να μαγεύσει ένα παγκόσμιο κοινό. Έχει συμβεί στο παρελθόν και συμβαίνει ξανά χάρη στο The Queen’s Gambit – ένα αριστούργημα που έχει γίνει το φαινόμενο της χρονιάς και έχει ήδη σε εμάς αντίκτυπο ανάλογο με τη διεξαγωγή ενός Παγκόσμιου Πρωταθλήματος» δήλωσε εκπρόσωπος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σκακιού στο Sportico. «Η κοινότητα του σκακιού ερωτεύτηκε τη σειρά επειδή απεικονίζει με επιτυχία διαφορετικές πτυχές του σκακιού: Είναι αρκετά εύκολο ώστε να είναι διασκεδαστικό να παίζεις, αλλά και αρκετά δύσκολο ώστε να είναι μια πρόκληση για τον παίκτη. Είναι έντονα ανταγωνιστικό, αλλά και γεμάτο ενδιαφέροντες, δημιουργικούς και πολύχρωμους χαρακτήρες.»
Πηγή: monopoli.gr
Πρόσφατα σχόλια